Decathlon Producten
Online Retourneren
1) Heb je de bestelling geplaatst door in te loggen? Ga dan naar Mijn account. Hier kan je al je online aangekochte artikelen gemakkelijk retour aanmelden. Wanneer je als gast hebt besteld, lees dan hier hoe je een retour kunt aanmaken.
2) Na registratie ontvang je een mail ter bevestiging van je retouraanvraag. In deze e-mail vind je via de ‘retourlabel’ knop, een pdf barcode en een retourlabel die je kunt downloaden. Zie hieronder de verschillende retour mogelijkheden waar je gebruik van kan maken;
- Barcode - Laat de barcode scannen bij een PostNL-punt. Zij printen het label voor je en sturen het pakket terug.
- Verzendlabel - Print het verzendlabel, plak het op het pakket, en lever het in bij een PostNL-locatie.
- Geen printer - Schrijf dan je retournummer en het volgende adres op het pakket: Antwoordnummer: 54094, 5004VB Tilburg. Geef het pakket af bij jouw PostNL-punt in de buurt.
3) Terugsturen via een PostNL-locatie is op deze manier gratis! Uiteraard kan je producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten echter wel voor jou. Na het aanmelden van je retour heb je 14 dagen om je pakket retour te sturen.
4) Bewaar het verzendbewijs. Mocht er iets misgaan kunnen we hiermee je verzending controleren en eventueel je geld terugstorten.
Online Alternatieve Retourmogelijkheden
Duidelijke mededeling aan ons dat je van de koop afziet. Bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail. Je kan ook gebruikmaken van het herroepingsformulier.
In de winkel Retourneren
Winkel aankoop:
Producten gekocht in de winkel kunnen alleen worden geretourneerd of geruild in onze winkels. Het is dus niet mogelijk om een winkelaankoop online te retourneren. Zoek hier een winkel bij jou in de buurt.
Online aankoop:
Online gekochte artikelen kunnen wel in de winkel geretourneerd worden. Tenzij het gaat om een Partner- en Second Life-product, zie hieronder.
Partner- en Second Life-producten
Partner- en Second Life-producten hebben andere retourvoorwaarden. Het is niet mogelijk om een Partner- en Second Life-product te retourneren in de winkel. Ook is het alleen mogelijk om te kiezen voor een terugbetaling. Ga naar Mijn account en volg onderstaande stappen om je online retour aan te maken;
- Ga in je bestelling naar het Partner- en Second Life-product wat je wilt retourneren en klik op de retour button. Selecteer de producten die je wilt retourneren en klik per partner product op de retour button.
- Na het aanmelden van je retour ontvang je niet gelijk een label. Het wordt namelijk aangevraagd bij onze Partner. Binnen 5 werkdagen zullen wij op het e-mailadres die bij ons bekend is een verzendlabel of een portaal link sturen.
- Na ontvangst van het juiste retourlabel, plak het retourlabel op de doos. Controleer goed wanneer je meerdere Partner bestellingen hebt geplaatst of het label inderdaad bij dat product hoort. Zo voorkom je dat producten naar de verkeerde Partner worden gestuurd.
- Lever je aangemelde pakketje in bij een afgiftepunt, geselecteerd door onze Partner. Uiteraard kan je producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten echter wel voor jou. Bewaar je verzendbewijs altijd tot je de terugbetaling hebt ontvangen!
Let op: Partners kunnen ook gebruikmaken van een ophaalservice in plaats van een retourlabel.
Zakelijke aankopen
Bestellingen die je via een zakelijk account hebt geplaatst, kunnen op dezelfde manier worden retour gestuurd zoals hierboven omschreven wordt.
Let op! Er geldt geen bedenktijd of herroepingsrecht op gepersonaliseerde items (denk aan o.a. bedrukte t-shirts). Producten kunnen slechts teruggestuurd worden na schriftelijk akkoord van Decathlon, tenzij Decathlon anders heeft aangegeven. In dit geval worden retouren zonder geldig schriftelijk akkoord van Decathlon niet geaccepteerd en/of in behandeling genomen.
Heb je twijfels of vragen over een zakelijk retourneren, neem gerust contact op, door te mailen naar zakelijk@decathlon.nl