Decathlon Producten
Online Retourneren
1. Retour aanmelden voor een Decathlon product
- Bestelling geplaatst met account: Ga naar Mijn account om je retour aan te melden.
- Bestelling geplaatst als gast: Klik hier en volg de stappen om je retour aan te melden.
2. Retourbevestiging en verzendopties
Na registratie ontvang je een bevestigingsmail met:
- Barcode: Laat de barcode scannen bij een PostNL-punt. Het label wordt voor je geprint.
- Verzendlabel: Print en plak het label op je pakket en lever in bij een PostNL-locatie.
-
Geen printer: Noteer je ordernummer en dit adres op het pakket:
- Antwoordnummer: 54094, 5004VB Tilburg
3. Kosten en termijn
Lever het pakket in bij een PostNL punt. Terugsturen via een PostNL-locatie is op deze manier gratis! Uiteraard kan je producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten echter wel voor jou. Na het aanmelden van je retour heb je 14 dagen om je pakket retour te sturen.
4. Bewaar je verzendbewijs
Mocht er iets misgaan kunnen we hiermee je verzending controleren en eventueel je geld terugstorten.
Online Alternatieve Retourmogelijkheden
Je kunt ook op een andere manier aangeven dat je van de aankoop afziet, zoals:
- Schriftelijk (per post of e-mail).
- Gebruik van het herroepingsformulier.
In de winkel Retourneren
Winkel aankoop:
Producten gekocht in de winkel kunnen alleen worden geretourneerd of geruild in onze winkels. Het is dus niet mogelijk om een winkelaankoop online te retourneren. Zoek hier een winkel bij jou in de buurt.
Online aankoop:
Online gekochte artikelen kunnen wel in de winkel geretourneerd worden. Tenzij het gaat om een Partner- en Second Life-product, zie hieronder.
Partner- en Second Life-producten
Partner- en Second Life-producten hebben andere retourvoorwaarden. Het is niet mogelijk om een Partner- en Second Life-product te retourneren in de winkel. Ook is het alleen mogelijk om te kiezen voor een terugbetaling.
1. Retour aanmelden voor een Partner- of Second Life-product
- Bestelling geplaatst met account: Ga naar Mijn account om je retour aan te melden.
- Bestelling geplaatst als gast: Klik hier en volg de stappen om je retour aan te melden.
2. Selecteer in je bestelling het Partner- of Second Life-product dat je wilt retourneren en klik op de retourknop. Herhaal dit per product.
3. Na het aanmelden ontvang je een bevestiging per mail. Een retourlabel wordt mogelijk later toegestuurd.
4. Zodra je het juiste retourlabel hebt ontvangen, plak je het label op de doos. Controleer zorgvuldig of het label bij het juiste product hoort om fouten te voorkomen.
5. Lever het pakket in bij het aangewezen afgiftepunt van de Partner. Je kunt ook een andere vervoerder kiezen, maar de kosten zijn dan voor eigen rekening.
Let op: Sommige Partners bieden een ophaalservice aan in plaats van een retourlabel. Bewaar je verzendbewijs tot de terugbetaling is ontvangen.
Zakelijke aankopen
Bestellingen die je via een zakelijk account hebt geplaatst, kunnen op dezelfde manier worden retour gestuurd zoals hierboven omschreven wordt.
Let op! Er geldt geen bedenktijd of herroepingsrecht op gepersonaliseerde items (denk aan o.a. bedrukte t-shirts). Producten kunnen slechts teruggestuurd worden na schriftelijk akkoord van Decathlon, tenzij Decathlon anders heeft aangegeven. In dit geval worden retouren zonder geldig schriftelijk akkoord van Decathlon niet geaccepteerd en/of in behandeling genomen.
Heb je twijfels of vragen over een zakelijk retourneren, neem gerust contact op, door te mailen naar zakelijk@decathlon.nl