Decathlon producten

Decathlon producten

Decathlon producten retourneren? Zo kun je gemakkelijk van start met jouw retour.

Partner- en Second Life-producten

Partner- en Second Life-producten

Partner- en Second Life-producten retourneren? Zo kun je gemakkelijk van start met jouw retour of omruiling.

Veelgestelde vragen

Alert

Onze klantenservice is momenteel erg druk, waardoor wachttijden langer kunnen zijn dan normaal, zowel telefonisch, via de chat als per e-mail. Kijk bij onze veelgestelde vragen voor een mogelijk antwoord op je vraag. Bedankt voor je begrip!

Hoe kan ik mijn producten retourneren?

Decathlon Producten

Online Retourneren

1) Via Mijn account kan je al je online aangekochte artikelen gemakkelijk retour aanmelden.

2) Na registratie ontvang je een mail ter bevestiging van je retouraanvraag. In deze e-mail vind je via de ‘retourlabel’ knop, een pdf barcode en een retourlabel die je kunt downloaden. Zie hieronder de 4 verschillende retour mogelijkheden waar je gebruik van kan maken;

  • Barcode - De barcode kan je laten zien bij ieder PostNL punt waar zij het label voor je printen en je pakket naar ons terugsturen.
  • Verzendlabel - Het volledige retour verzendlabel kan worden afgedrukt en gebruikt voor alle PostNL-pakketautomaat. Lees hier meer over het versturen via een PostNL-pakketautomaat.
  • Geen printer? of smartphone
    Schrijf dan je retournummer en het volgende adres op het pakket: Antwoordnummer: 54094, 5004VB Tilburg. Geef het pakket af bij jouw PostNL-punt in de buurt.
  • Brievenbus pakketje retourneren
    Is jouw pakket maximaal 38 x 26,5 x 3,2 cm en max 2 kg? Dan kun je het pakket ook terugsturen via een brievenbus. Schrijf ook hier je retournummer en het volgende adres op het pakket: Antwoordnummer: 54094, 5004VB Tilburg

3) Geef je pakket af bij een PostNL-locatie / locker. Terugsturen is op deze manier gratis! Uiteraard kan je producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten echter wel voor jou. Na het aanmelden van je retour heb je 14 dagen om je pakket retour te sturen.

4) Bewaar het verzendbewijs. Mocht er iets misgaan kunnen we hiermee je verzending controleren en eventueel je geld terugstorten.

Online Alternatieve Retourmogelijkheden

Duidelijke mededeling aan ons dat je van de koop afziet. Bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail. Je kan ook gebruikmaken van het herroepingsformulier.

In de winkel Retourneren

Winkel aankoop:

Producten gekocht in de winkel kunnen alleen worden geretourneerd of geruild in onze winkels. Het is dus niet mogelijk om een winkelaankoop online te retourneren. Zoek hier een winkel bij jou in de buurt.

Online aankoop:

Online gekochte artikelen kunnen wel in de winkel geretourneerd worden. Tenzij het gaat om een Partner- en Second Life-product, zie hieronder.

Partner- en Second Life-producten

Partner- en Second Life-producten hebben andere retourvoorwaarden. Het is niet mogelijk om een Partner- en Second Life-product te retourneren in de winkel. Ook is het alleen mogelijk om te kiezen voor een terugbetaling. Ga naar Mijn account en volg onderstaande stappen om je online retour aan te maken;

  1. Ga in je bestelling naar het Partner- en Second Life-product wat je wilt retourneren en klik op de retour button. Selecteer de producten die je wilt retourneren en klik per partner product op de retour button.
  2. Na het aanmelden van je retour ontvang je niet gelijk een label. Het wordt namelijk aangevraagd bij onze Partner. Binnen 5 werkdagen zullen wij op het e-mailadres die bij ons bekend is een verzendlabel of een portaal link sturen.
  3. Na ontvangst van het juiste retourlabel, plak het retourlabel op de doos. Controleer goed wanneer je meerdere Partner bestellingen hebt geplaatst of het label inderdaad bij dat product hoort. Zo voorkom je dat producten naar de verkeerde Partner worden gestuurd.
  4. Lever je aangemelde pakketje in bij een afgiftepunt, geselecteerd door onze Partner. Uiteraard kan je producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten echter wel voor jou. Bewaar je verzendbewijs altijd tot je de terugbetaling hebt ontvangen!

Let op: Partners kunnen ook gebruikmaken van een ophaalservice in plaats van een retourlabel.

Zakelijke aankopen

Bestellingen die je via een zakelijk account hebt geplaatst, kunnen op dezelfde manier worden retour gestuurd zoals hierboven omschreven wordt. 

Let op! Er geldt geen bedenktijd of herroepingsrecht op gepersonaliseerde items (denk aan o.a. bedrukte t-shirts). Producten kunnen slechts teruggestuurd worden na schriftelijk akkoord van Decathlon, tenzij Decathlon anders heeft aangegeven. In dit geval worden retouren zonder geldig schriftelijk akkoord van Decathlon niet geaccepteerd en/of in behandeling genomen.

Heb je twijfels of vragen over een zakelijk retourneren, neem gerust contact op, door te mailen naar zakelijk@decathlon.nl

 

Is retourneren gratis?

Decathlon producten

Online retour

Retourneren is gratis als je een product online aanmeldt in Mijn account en kiest voor de door ons geselecteerde vervoerder PostNL. Uiteraard kan je producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor jou.

Winkel retour

Decathlon producten kunnen gratis worden geretourneerd of geruild in onze winkels. Zoek hier een winkel bij jou in de buurt. Tenzij het gaat om een Partner- en Second Life-product. Deze producten kunnen alleen gratis online geretourneerd worden.

Partner- en Second Life-producten

Online retour

Retourneren van Partner- en Second Life-producten is gratis als je een product online aanmeldt in Mijn account en kiest voor de door de partner geselecteerde vervoerder. Uiteraard kan je producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor jou.

Winkel retour

Retourneren van Partner- en Second Life-producten in de winkel is niet mogelijk!

Wat is het retourtermijn?

Het retourtermijn is afhankelijk van of je een product van Decathlon, SecondLife of van een van onze Partners hebt gekocht. Het retourtermijn gaat in op het moment dat je je artikel hebt ontvangen.

Decathlon producten

365 dagen retourtermijn

Partner- en Second Life-producten

30 dagen retourtermijn

Je kunt onze Partner producten identificeren doordat het product wordt verkocht en verzonden door een partner, zoals aangegeven bij 'Verkocht en verstuurd door'. Daarnaast kun je onze Second Life producten herkennen aan het groene label met de tekst 'Second Life'. Wanneer je zowel het groene 'Second Life' label ziet als 'Verkocht en verstuurd door' door een partner, dan betreft het een Partner Second Life product.

Kan ik retourneren zonder bon?

Online aankoop

Bij het plaatsen van een online bestelling staat je aankoop automatisch in je account. Online gekochte artikelen kunnen ook in de winkel geretourneerd worden, behalve: Als het gaat om een Partner- of Second Life-product.

Winkel aankoop

Heb je geen kassabon maar wel een bankafschrift van je winkelaankoop? Dan kunnen we aan de hand daarvan in de winkel de betaling terug zoeken. Onze winkels zijn telefonisch niet bereikbaar, dus kom gerust langs in de desbetreffende winkel waar je het product destijds hebt aangeschaft. 

Voor de volgende keer raden we je aan om tijdens het afrekenen je membershipkaart te scannen. Op die manier staan alle aankopen overzichtelijk in je account.

Hoe kan ik een product ruilen?

Decathlon Producten

Online aankoop:

Na het plaatsen van een online bestelling is het niet mogelijk om een omruiling aan te maken. Verkeerde maat besteld? Stuur dan je product gratis retour of controleer de winkelvoorraad op de productpagina en ruil je product in één van onze winkels.

Winkel aankoop:

Een winkel aankoop kan in alle Decathlon vestigingen worden geruild mits beschikbaar in de desbetreffende vestiging. Controleer de winkelvoorraad op de productpagina. Om de voorraad te zien, selecteer de juiste maat. Als het artikel niet in de winkel aanwezig is, kunnen onze collega's een nieuw product voor je bestellen. Dit wordt dan gratis bij je thuis bezorgd. Het hoeft niet geruild te worden in dezelfde vestiging als waar het gekocht is. Zoek hier een winkel bij jou in de buurt.

Partner- en Second Life-producten

Ruilen van Partner- en Second Life-producten is niet mogelijk. Kijk hier voor meer informatie hoe je een Partner- en Second Life-product kan retourneren.

Wat is het garantiebeleid?

Om de exacte garantie te zien raden we je aan om naar de productpagina te gaan van het specifieke product. Wanneer je naar beneden scrolt zie je meestal onder technische informatie de garantie staan van het desbetreffende product.

Decathlon producten

Voor alle artikelen die je bij ons koopt geldt de wettelijke garantie. Naast de wettelijke garantie hanteren wij op de meeste producten van ons een garantietermijn van 2 jaar.

Partner- en Second Life-producten

Partner

Je herkent een Partner product aan 'Verkocht en verstuurd door'. De garantie verschilt per partner. Om de exacte garantie te zien raden we je aan de pagina met de algemene voorwaarden van de partner te bekijken. Dit doe je door naar de productpagina te gaan van het specifieke product. Je ziet aan de rechterkant "Verkocht en verstuurd door" staan. Klik op de desbetreffende Partner, hier zie je alle verkoopvoorwaarden.

Partner Second Life

Je herkent een Partner Second Life product aan het groene 'Second Life' label en wanneer je 'Verkocht en verstuurd door' ziet staan. Voor Partner Second Life artikelen hanteren wij een garantietermijn van 1 jaar.

Decathlon Second Life

Je herkent een Decathlon Second Life product aan het groene Second Life label. Voor Second Life artikelen van Decathlon hanteren wij een garantietermijn van 1 jaar.

Kan ik mijn product in alle Decathlon vestigingen ruilen?

Decathlon producten

Online aankoop:

Na het plaatsen van een online bestelling is het niet mogelijk om online een omruiling aan te maken. Ben je in de gelegenheid om wel langs een Decathlon vestiging te gaan? Controleer de winkelvoorraad op de productpagina en ruil je product in één van onze winkels. 

Winkel aankoop:

Een winkel aankoop kan in alle Decathlon vestigingen worden geruild en geretourneerd. Het hoeft dus niet terug gebracht te worden in dezelfde vestiging als waar het gekocht is. Zoek hier een winkel bij jou in de buurt.

Ruilen voor een Andere Maat in de winkel:

  • Indien beschikbaar in de desbetreffende vestiging, kun je ook ruilen voor een andere maat. Controleer de winkelvoorraad op de productpagina. Om de voorraad te zien, selecteer de juiste maat.
  • Als het artikel niet in de winkel aanwezig is, kunnen onze collega's een nieuw product voor je bestellen. Dit wordt dan gratis bij je thuis bezorgd.
  • In al onze vestigingen is het mogelijk om het bedrag retour te pinnen.

Partner- en Second Life-producten

  • Het is niet mogelijk om Partner- of Second Life-producten te retourneren in een van onze Decathlon-vestigingen.
  • In de doos van jouw bestelling vind je een retourformulier. Heb je geen retourformulier en verzendlabel ontvangen, dan kun je ook je artikelen via Mijn account gratis retour aanmelden.
  • Na het aanmelden van je retour, ontvang je binnen 5 werkdagen een nieuw verzendlabel van ons.

Wat te doen als je bestelling automatisch wordt geretourneerd?

Wij begrijpen dat het vervelend is wanneer je een bestelling hebt geplaatst en vervolgens in de track&trace ziet dat het pakket weer retour gaat. Er zijn verschillende redenen waarom een pakket automatisch wordt teruggestuurd naar ons magazijn. Dit kan gebeuren vanwege een gemiste bezorgpoging, het niet op tijd ophalen bij een PostNL-punt, of door een verkeerd/niet herkend adres.

Wat gebeurt er met mijn bestelling?

Wanneer jouw pakket automatisch wordt teruggestuurd, zullen wij zorgen voor een volledige terugbetaling van de items die zich in het pakket bevinden. Inclusief de verzendkosten die worden ook terugbetaald. Het bedrag wordt teruggeboekt naar de oorspronkelijke betaalmethode die je hebt gebruikt bij het plaatsen van de bestelling.

Kan het pakket opnieuw worden verzonden?

Nee, dit is niet mogelijk. We kunnen hetzelfde pakket niet opnieuw verzenden nadat het automatisch is geretourneerd. Zodra het bij ons retour aankomt, wordt er een volledige terugbetaling verwerkt.

Mocht je de items nog steeds willen ontvangen, raden we je aan om een nieuwe bestelling te plaatsen via onze website of om langs te gaan bij een van onze winkels.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn terugbetaling ontvang?

We streven ernaar om jouw terugbetaling zo snel mogelijk te verwerken nadat het pakket in ons magazijn is ontvangen. Uiterlijk binnen 14 dagen staat het volledige bedrag weer op je rekening. De refund kan je terugvinden onder de naam Buckaroo.

Mocht je na het lezen van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We helpen je graag verder en zorgen ervoor dat al je vragen worden beantwoord.

Hoe maak ik een retour aan in mijn account?

Decathlon producten

Ga naar Mijn account om je online retour aan te maken;

  1. Selecteer de bestelling waarvan je artikelen wilt retourneren.
  2. Je kunt vervolgens per artikel aangeven of je die wilt retourneren. 
  3. Wanneer je retourverzoek is aangevraagd, ontvang je een bevestiging op het e-mailadres dat bekend is bij Decathlon.
  4. Plak het retourlabel op de verpakking of schrijf het retournummer op de doos.
  5. Lever je retour aangemelde pakketje binnen 14 dagen in bij een afgiftepunt (PostNL). Uiteraard kan je producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten echter wel voor jou.
  6. Zodra we je retourpakket ontvangen, sturen we een bevestiging per mail. Bewaar je verzendbewijs altijd tot je de terugbetaling hebt ontvangen.

Partner- en Second Life-producten

Ga naar Mijn account om je online retour aan te maken;

  1. Ga in je bestelling naar het product wat je wilt retourneren en druk op de retourbutton. Selecteer de producten die je wilt retourneren en druk per partnerproduct op de retourbutton.
  2. Bij Partner- en Second Life-producten is het alleen mogelijk om te kiezen voor een terugbetaling.
  3. Na het aanmelden van je retour ontvang je niet gelijk een label. Het wordt namelijk aangevraagd bij onze Partner. Binnen 5 werkdagen zullen wij op het e-mailadres die bij ons bekend is een verzendlabel of portaal link sturen. Mocht je van ons een portaal link ontvangen dan kan je daarmee direct bij onze partner een retourlabel aanvragen. Deze wordt dan vervolgens direct vanuit de partner naar je verstuurd.
  4. Na ontvangst van het juiste retourlabel, plak het retourlabel op de doos. Controleer goed wanneer je meerdere Partner bestellingen hebt geplaatst of het label inderdaad bij dat product hoort. Zo voorkom je dat producten naar de verkeerde Partner worden gestuurd.
  5. Lever je retouraangemelde pakketje in bij een afgiftepunt geselecteerd door onze Partner. Uiteraard kan je producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten echter wel voor jou.
  6. Bewaar je verzendbewijs altijd tot je de terugbetaling hebt ontvangen!

Ik heb het retourformulier niet ontvangen, wat nu?

Decathlon producten

Je retour aangemeld in Mijn account en alle stappen doorlopen die hier staan uitgelegd, maar geen formulier ontvangen? Controleer altijd even je spam folder. Mocht daar ook geen formulier op zijn binnen gekomen dan kun je dit formulier downloaden en printen. Vergeet niet om het retournummer (RETNLxxx) op het formulier te schrijven. Als je geen retourformulier kunt printen, kan je het volgende gratis retouradres op het pakket schrijven.

❗️Onderstaand adres is alleen voor online aankopen van Decathlon-producten

Decathlon Nederland
Antwoordnummer 54094
5004VB Tilburg
o.v.v. jouw retournummer

Partner- en Second Life-producten

Partner- en Second Life-producten kunnen alleen teruggestuurd worden naar de desbetreffende partner. Stuur Partner producten dus niet naar bovenstaand adres. Vraag een retourlabel aan via Mijn account. Selecteer de producten die je wilt retourneren en druk per Partner- en Second Life-product op de retourbutton.

Inmiddels al een retour aangevraagd in je account maar na 5 werkdagen geen label ontvangen? Stuur onze klantenservice dan even een berichtje. Wij nemen dan contact op met de desbetreffende partner en zullen je alsnog voorzien van het juiste retourlabel. Stuur het dus niet naar bovenstaand antwoordnummer!

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Het retourrecht geldt indien:

  • Het valt binnen het retourtermijn.
  • Je niet tevreden bent met jouw aankoop;
  • Het product dat je hebt aangeschaft niet past;
  • Je de bon hebt van jouw aankopen óf je deze op onze membershipkaart hebt staan;
  • De producten uitgeprobeerd zijn, maar niet intensief gebruikt. Mocht het product beschadigd zijn dan kunnen wij de kosten voor waardevermindering in rekening brengen;

Decathlon producten

Online aankoop:

Je hebt 365 dagen de tijd wanneer het aan bovenstaande retourvoorwaarden voldoet. Kijk hier hoe je online een retour aanmeldt.

Winkel aankoop:

Producten die je hebt gekocht in de winkel kunnen alleen in onze winkels geretourneerd of geruild worden. Zoek hier een winkel bij jou in de buurt. Let op!: De klantenservice in de winkel heeft altijd het recht om een product niet terug te nemen als het niet voldoet aan bovenstaande eisen.

Partner- en Second Life-producten

Het is niet mogelijk om artikelen van onze Partners te retourneren of ruilen in onze winkels. Kijk hier hoe je online een retour aanmeldt.

Je kunt onze Partner producten identificeren doordat het product wordt verkocht en verzonden door een partner, zoals aangegeven bij 'Verkocht en verstuurd door'. Daarnaast kun je onze Second Life producten herkennen aan het groene label met de tekst 'Second Life'. Wanneer je zowel het groene 'Second Life' label ziet als 'Verkocht en verstuurd door' door een partner, dan betreft het een Partner Second Life product.

Hoe werkt de terugbetaling?

Decathlon producten

Vanaf het moment dat wij je retouraanvraag hebben ontvangen staat uiterlijk binnen 14 dagen het bedrag op je rekening. We betalen je terug via de betaalmethode waarmee je betaald hebt. Nadat we de retourzending hebben ontvangen, sturen we je ook een bevestiging per mail. Mocht je met Riverty hebben betaald dan wordt dit automatisch verrekend. Wanneer je de volledige bestelling retourneert, vergoedt Decathlon de oorspronkelijke verzendkosten. Mocht je na 14 dagen zien dat het nog niet op je rekening staat, stuur ons dan een foto van je verzendbewijs!

Partner- en Second Life-producten

Op het moment dat onze partner je retour aanvraag heeft ontvangen staat uiterlijk binnen 14 dagen het bedrag op je rekening. We betalen je terug via de betaalmethode waarmee je betaald hebt. Nadat onze partner de retourzending heeft ontvangen, sturen wij je ook een bevestiging per mail. Mocht je met Riverty hebben betaald dan wordt dit automatisch verrekend. Wanneer je de volledige bestelling retourneert, worden de verzendkosten ook terugbetaald. Mocht je na 14 dagen zien dat het nog niet op je rekening staat, stuur ons dan een foto van je verzendbewijs!

Wat te doen met een defect Garmin, Polar, Fitbit of Coros Horloge?

Een defect horloge? Vervelend om te horen en excuses voor het ongemak. Gaat het hierbij om een Garmin, Polar, Fitbit of Coros en valt het binnen de garantie? Volg dan onderstaande instructies om ervoor te zorgen dat je probleem zo snel en efficiënt mogelijk wordt opgelost. Let op! Het gaat hierbij dus niet om horloges van ons eigen merk of horloges die verkocht en verstuurd zijn door een van onze Partners. Lees hier wat je daarbij het beste kan doen.

Garantie en Vereisten

Om aanspraak te maken op de garantieperiode van 2 jaar, heb je een klantenkaart met geregistreerde aankoop of een aankoopbon nodig. Let op: Bij het indienen van een garantieclaim moet de aankoopbon teruggevonden worden. Zonder bon is er geen garantie mogelijk.

  1. Identificeer het Probleem
    • Probeer uiteraard eerst het probleem zelf op te lossen door de instellingen van het horloge te controleren. Raadpleeg de handleiding van je horloge of bezoek de website van de fabrikant voor veel voorkomende oplossingen.
  2. Niet op te lossen?
    • Als het probleem niet op te lossen is via de instellingen, moet het horloge worden opgestuurd om te worden bekeken voor reparatie of vervanging. 

Opsturen van het Horloge

De reparatietijd kan variëren afhankelijk van de fabrikant en de ernst van het defect. Direct contact met de fabrikant via hun website is meestal de snelste manier om je horloge gerepareerd te krijgen. Je kunt je horloge naar elke Decathlon winkel brengen voor garantie en reparatie, mits je de vereiste documentatie (klantenkaart of aankoopbon) bij je hebt.

Optie 1: Via Decathlon Winkel

  • Tijd: Houd er rekening mee dat het enige tijd kan duren voordat je horloge is gerepareerd als je het via een Decathlon winkel opstuurt.
  • Voordeel: Je kunt persoonlijk advies en hulp krijgen van onze medewerkers in de winkel.

Optie 2: Zelf opsturen via de website van de fabrikant

  • Tijd: Dit is altijd de snelste optie.
  • Voordeel: Directe service van de fabrikant, waardoor de reparatietijd vaak korter is. Contactinformatie van Fabrikanten:

Goed om te weten is dat onze filialen telefonisch niet bereikbaar zijn. Wij hopen dat deze informatie je helpt bij het oplossen van je probleem. Mocht je toch nog vragen hebben neem dan contact op met de Decathlon klantenservice.

Wat gebeurt er met geretourneerde producten?

Wanneer een geretourneerd product weer terug in ons distributiecentrum is, controleren we de kwaliteit van het product. Als het product in originele (nieuw)staat is, verkopen we het product opnieuw. Als het product lichtelijk beschadigd is of verpakkingsschade heeft, maar wel in goede staat is, verkopen we het product als Second Life. Sommige producten kunnen we helaas niet meer verkopen omdat ze niet meer in goede conditie zijn of in verband met veiligheid of hygiëne. Denk bij dit laatste bijvoorbeeld aan helmen, bodyprotectors, eten of drinken en crèmes. Waar mogelijk hergebruiken we onderdelen of doneren we producten aan partners. 

E-commerce brengt een CO2e-uitstoot met zich mee door verschillende activiteiten. Denk bijvoorbeeld aan het transport van pakketten tussen de webwinkel en consumenten of de verpakkingen waarin de producten worden vervoerd. Lees hier meer over wat jij als consument kan doen om deze uitstoot te verminderen.

Is het mogelijk om meerdere orders tegelijk te retourneren?

Decathlon producten

Het is mogelijk om meerdere orders van een online Decathlon aankoop in 1 doos te retourneren. Maak gebruik van het retourlabel of schrijf alle informatie op de verpakking. Wanneer je ervoor kiest om meerdere orders in één doos retour te sturen, is het belangrijk dat alle retournummers (RETNLxxx) van de betreffende orders duidelijk op de buitenkant van de doos geschreven worden. Dit is essentieel voor een soepele verwerking van je retourzending. Het is niet nodig om de items terug te sturen in hun originele doos. Bewaar altijd je verzendbewijs van PostNL totdat je de terugbetaling hebt ontvangen!

Partner- en Second Life-producten

Voor Partner- en Second Life-producten is het niet mogelijk om meerdere orders tegelijk te retourneren. Let erop dat bij een bestelling met meerdere producten, de producten ook van verschillende partners kunnen zijn. Selecteer de producten die je wil retourneren en druk per partnerproduct op de retourbutton. Je zal in dit geval meerdere retourlabels ontvangen.

Wanneer je artikelen van een van onze partners online retour aanmeldt via Mijn account dan duurt het tot maximaal 5 werkdagen voordat je een retourlabel ontvangt in je mailbox.

Kan ik een artikel retourneren dat is gekocht met een giftcard?

Bestellingen die zijn betaald met een giftcard of een deel daarvan, kunnen geretourneerd worden in de winkel of online. We betalen je terug via de betaalmethode waarmee je betaald hebt.

Online aankoop:

Zodra je de mail hebt ontvangen dat je retour is ontvangen en verwerkt, dan kan je de giftcard terugvinden in je account. Wanneer je inlogt en gaat naar Mijn account zie je aan de linkerkant onder het kopje "Mijn Giftcard" het teruggestorte bedrag staan.

Winkel aankoop:

Wanneer je een product retourneert in de winkel dan ontvang je een nieuwe giftcard opgewaardeerd met het openstaande bedrag.

Hoe kan ik een groot product retourneren?

Wanneer je retour zwaarder is dan 23 kg of groter dan 175cm x 55 cm x 78 cm, dan maken we samen met jou een afspraak om het op te halen.

Decathlon producten

Online aankoop

Na het aanmelden van je retour in Mijn account. Neem je contact op met onze klantenservice om een afspraak te maken wanneer het jou uitkomt. Door ons te mailen op klantenservice@decathlon.nl met de volgende informatie:

  • Welke dag/dagen zijn mogelijk?
  • Wat zijn de afmetingen van het pakket?
  • Waar kan het opgehaald worden?
  • Heb je nog verpakkingsmateriaal?

Winkel aankoop

Groot product aangeschaft in de winkel? Het is niet mogelijk om een winkelaankoop online te retourneren. Een winkel aankoop kan in alle Decathlon vestigingen worden geruild en geretourneerd. Het hoeft dus niet terug gebracht te worden in dezelfde vestiging als waar het gekocht is. Zoek hier een winkel bij jou in de buurt.

Partner- en Second Life-producten

Na het aanmelden van je retour in Mijn account, ontvang je binnen 5 werkdagen een bericht van ons op het e-mailadres dat bij ons bekend is. Wij nemen contact met je op met de instructies hoe je de partner kunt bereiken om een ophaalafspraak in te plannen.

Decathlon Second Life

Na het aanmelden van je retour in Mijn account, nemen wij contact met je op om een ophaalafspraak te maken. Je kunt eventueel al het volgende aan ons doorgeven door ons te mailen op klantenservice@decathlon.nl met de volgende informatie:

  • Welke dag/dagen zijn mogelijk?
  • Wat zijn de afmetingen van het pakket?
  • Waar kan het opgehaald worden?
  • Heb je nog verpakkingsmateriaal?

Retourneren van een pakket bij een PostNL-automaat?

Decathlon producten

Het is ook mogelijk om een pakketje te retourneren bij PostNL pakketautomaat. Wil je hier graag gebruik van maken? Volg dan de volgende stappen:

  1. Ga naar Mijn account en meld je retour aan.
  2. Je ontvangt een e-mail met een retourlabel en een barcode.
  3. Download en print het volledige retour verzendlabel uit de e-mail. Plak dit label op je pakket. De barcode alleen is niet voldoende.
  4. Vind hier een pakketautomaat bij jou in de buurt.
  5. Ga naar de pakketautomaat en scan de barcode op je pakket.
  6. Open de PostNL-app en scan je PostNL-ID.
  7. Volg de instructies op de automaat om je pakket gratis te retourneren. (Je kunt ook een andere vervoerder gebruiken, maar dan zijn de kosten voor jou).

Bewaar het verzendbewijs goed. Mocht er iets misgaan, dan kunnen we hiermee je verzending controleren en eventueel je geld terugstorten

Partner- en Second Life-producten

Voor het retourneren van een Partner- en Second Life-product is het niet mogelijk om gebruik te maken van een PostNL pakketautomaat. Lever je retouraangemelde pakketje in bij een afgiftepunt geselecteerd door onze Partner. Na het aanmelden van je retour ontvang je niet gelijk een label. Binnen 5 werkdagen zullen wij op het e-mailadres die bij ons bekend is een verzendlabel of portaal link naar je sturen. Wanneer je deze stappen volgt is retourneren gratis en weet je zeker dat je retour bij de juiste partner terecht komt. Controleer goed wanneer je meerdere Partner bestellingen hebt geplaatst of het label inderdaad bij dat product hoort. Na ontvangst van het verzendlabel of portaal link kan je de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten echter wel voor jou!