Ruilen en retourneren

Ruilen en retourneren

Partner- en Second Life-producten kunnen alleen teruggestuurd worden naar de desbetreffende partner.

Veelgestelde vragen

Wat is het retourtermijn?

Het retourtermijn is afhankelijk van of je een product van Decathlon, SecondLife of van een van onze Partners hebt gekocht. Het retourtermijn gaat in op het moment dat je je artikel hebt ontvangen.

Partner- en Second Life-producten

30 dagen retourtermijn

Je kunt onze Partner producten identificeren doordat het product wordt verkocht en verzonden door een partner, zoals aangegeven bij 'Verkocht en verstuurd door'. Daarnaast kun je onze Second Life producten herkennen aan het groene label met de tekst 'Second Life'. Wanneer je zowel het groene 'Second Life' label ziet als 'Verkocht en verstuurd door' door een partner, dan betreft het een Partner Second Life product.

Hoe maak ik een retour aan in mijn account?

Partner- en Second Life-producten

Ga naar Mijn account om je online retour aan te maken;

  1. Ga in je bestelling naar het product wat je wilt retourneren en druk op de retourbutton. Selecteer de producten die je wilt retourneren en druk per partnerproduct op de retourbutton.
  2. Bij Partner- en Second Life-producten is het alleen mogelijk om te kiezen voor een terugbetaling.
  3. Na het aanmelden van je retour ontvang je niet gelijk een label. Het wordt namelijk aangevraagd bij onze Partner. Binnen 5 werkdagen zullen wij op het e-mailadres die bij ons bekend is een verzendlabel of portaal link sturen. Mocht je van ons een portaal link ontvangen dan kan je daarmee direct bij onze partner een retourlabel aanvragen. Deze wordt dan vervolgens direct vanuit de partner naar je verstuurd.
  4. Na ontvangst van het juiste retourlabel, plak het retourlabel op de doos. Controleer goed wanneer je meerdere Partner bestellingen hebt geplaatst of het label inderdaad bij dat product hoort. Zo voorkom je dat producten naar de verkeerde Partner worden gestuurd.
  5. Lever je retouraangemelde pakketje in bij een afgiftepunt geselecteerd door onze Partner. Uiteraard kan je producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten echter wel voor jou.
  6. Bewaar je verzendbewijs altijd tot je de terugbetaling hebt ontvangen!

❗️Let op: dit artikel gaat alleen over Partner- en Second Life-producten producten. Wil je een Decathlon product retourneren, klik dan hier voor meer informatie.  

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Het retourrecht geldt indien:

  • Valt binnen het retourtermijn.
  • Je niet tevreden bent met jouw aankoop;
  • Het product dat je hebt aangeschaft niet past;
  • Je de bon hebt van jouw aankopen óf je deze op onze membershipkaart hebt staan;
  • De producten uitgeprobeerd zijn, maar niet intensief gebruikt. Mocht het product beschadigd zijn dan kunnen wij de kosten voor waardevermindering in rekening brengen;

Partner- en Second Life-producten

Het is niet mogelijk om artikelen van onze Partners te retourneren of ruilen in onze winkels. Kijk hier hoe je online een retour aanmeldt.

Je kunt onze Partner producten identificeren doordat het product wordt verkocht en verzonden door een partner, zoals aangegeven bij 'Verkocht en verstuurd door'. Daarnaast kun je onze Second Life producten herkennen aan het groene label met de tekst 'Second Life'. Wanneer je zowel het groene 'Second Life' label ziet als 'Verkocht en verstuurd door' door een partner, dan betreft het een Partner Second Life product.

❗️Let op: dit artikel gaat alleen over Partner- en Second Life-producten producten. Wil je een Decathlon product retourneren, klik dan hier voor meer informatie.  

Is retourneren gratis?

Partner- en Second Life-producten

Online retour

Retourneren van Partner- en Second Life-producten is gratis als je een product online aanmeldt in Mijn account en kiest voor de door de partner geselecteerde vervoerder. Uiteraard kan je producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor jou.

Winkel retour

Retourneren van Partner- en Second Life-producten in de winkel is niet mogelijk!

❗️Let op: dit artikel gaat alleen over Partner- en Second Life-producten producten. Wil je een Decathlon product retourneren, klik dan hier voor meer informatie.  

Ik heb het retourformulier niet ontvangen, wat nu?

Partner- en Second Life-producten

Partner- en Second Life-producten kunnen alleen teruggestuurd worden naar de desbetreffende partner. Vraag daarom een retourlabel aan via Mijn account. Selecteer de producten die je wilt retourneren en druk per Partner- en Second Life-product op de retourbutton.

Inmiddels al een retour aanvraagt in je account maar na 5 werkdagen geen label ontvangen? Stuur onze klantenservice dan even een berichtje. Wij nemen dan contact op met de desbetreffende partner en zullen je alsnog voorzien van het juiste retourlabel. 

❗️Let op: dit artikel gaat alleen over Partner- en Second Life-producten producten. Wil je een Decathlon product retourneren, klik dan hier voor meer informatie.  

Is het mogelijk om meerdere orders tegelijk te retourneren?

Partner- en Second Life-producten

Voor Partner- en Second Life-producten is het niet mogelijk om meerdere orders tegelijk te retourneren. Let erop dat bij een bestelling met meerder producten, de producten ook van verschillende partners kunnen zijn. Selecteer de producten die je wil retourneren en druk per partnerproduct op de retourbutton. Je zal in dit geval meerdere retourlabels ontvangen.

Wanneer je artikelen van een van onze partners online retour aanmeldt via Mijn account dan duurt het tot maximaal 5 werkdagen voordat je een retourlabel ontvangt in je mailbox.

❗️Let op: dit artikel gaat alleen over Partner- en Second Life-producten producten. Wil je een Decathlon product retourneren, klik dan hier voor meer informatie.  

Hoe werkt de terugbetaling?

Partner- en Second Life-producten

Op het moment dat onze partner je herroepingsmededeling heeft ontvangen staat uiterlijk binnen 14 dagen het bedrag op je rekening. We betalen je terug via de betaalmethode waarmee je betaald hebt. Nadat onze partner de retourzending heeft ontvangen, sturen wij je ook een bevestiging per mail. Mocht je met Riverty hebben betaald dan wordt dit automatisch verrekend. Wanneer je de volledige bestelling retourneert, worden de verzendkosten ook terugbetaald. Mocht je na 14 dagen zien dat het nog niet op je rekening staat, stuur ons dan een foto van je verzendbewijs!

❗️Let op: dit artikel gaat alleen over Partner- en Second Life-producten producten. Wil je een Decathlon product retourneren, klik dan hier voor meer informatie.  

Hoe kan ik een product ruilen?

Partner- en Second Life-producten

Ruilen van Partner- en Second Life-producten is het niet mogelijk. Kijk hier voor meer informatie hoe je een Partner- en Second Life-product kan retourneren.

❗️Let op: dit artikel gaat alleen over Partner- en Second Life-producten producten. Wil je een Decathlon product retourneren, klik dan hier voor meer informatie.  

Kan ik mijn product in alle Decathlon vestigingen ruilen?

Partner- en Second Life-producten

  • Het is niet mogelijk om Partner- of Second Life-producten te retourneren in een van onze Decathlon-vestigingen. In de doos van jouw bestelling vind je een retourformulier. Heb je geen retourformulier en verzendlabel ontvangen, dan kun je ook je artikelen via Mijn account gratis retour aanmelden.
  • Na het aanmelden van je retour, ontvang je binnen 5 werkdagen een nieuw verzendlabel van ons.

❗️Let op: dit artikel gaat alleen over Partner- en Second Life-producten producten. Wil je een Decathlon product retourneren, klik dan hier voor meer informatie.  

Wat is het garantiebeleid?

Partner- en Second Life-producten

Partner

Je herkend een Partner product aan 'Verkocht en verstuurd door'. De garantie verschilt per partner. Om de exacte garantie te zien raden we je aan de pagina met de algemene voorwaarden van de partner te bekijken. Dit doe je door naar de productpagina te gaan van het specifieke product. Je ziet aan de rechterkant "Verkocht en verstuurd door" staan. Klik op de desbetreffende Partner, hier zie je alle verkoopvoorwaarden.

Partner Second Life

Je herkend een Partner Second Life product aan het groene 'Second Life' label en wanneer je 'Verkocht en verstuurd door' ziet staan. Voor Partner Second Life artikelen hanteren wij een garantietermijn van 1 jaar.

Decathlon Second Life

Je herkend een Decathlon Second Life product aan het groene "Second Life" label. Voor Second Life artikelen van Decathlon hanteren wij een garantietermijn van 1 jaar.

❗️Let op: dit artikel gaat alleen over Partner- en Second Life-producten producten. Wil je een Decathlon product retourneren, klik dan hier voor meer informatie.  

Hoe kan ik mijn producten retourneren?

Partner- en Second Life-producten

Partner- en Second Life-producten hebben andere retourvoorwaarden. Het is niet mogelijk om een Partner- en Second Life-product te retourneren in de winkel. Heb je geen retourformulier ontvangen in de doos? Ga naar Mijn account om je online retour aan te maken;

  1. Ga in je bestelling naar het Partner- en Second Life-product wat je wilt retourneren en druk op de retourbutton. Selecteer de producten die je wilt retourneren en druk per partnerproduct op de retourbutton.
  2. Bij Partner- en Second Life-producten is het alleen mogelijk om te kiezen voor een terugbetaling.
  3. Na het aanmelden van je retour ontvang je niet gelijk een label. Het wordt namelijk aangevraagd bij onze Partner. Binnen 5 werkdagen zullen wij op het e-mailadres die bij ons bekend is een verzendlabel of een portaal link sturen.
  4. Na ontvangst van het juiste retourlabel, plak het retourlabel op de doos. Controleer goed wanneer je meerdere Partner bestellingen hebt geplaatst of het label inderdaad bij dat product hoort. Zo voorkom je dat producten naar de verkeerde Partner worden gestuurd. 
  5. Lever je retouraangemelde pakketje in bij een afgiftepunt geselecteerd door onze Partner. Uiteraard kan je producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten echter wel voor jou. Bewaar je verzendbewijs altijd tot je de terugbetaling hebt ontvangen!

Let op: dit artikel gaat alleen over Partner- en Second Life-producten producten. Wil je een Decathlon product retourneren, klik dan hier voor meer informatie.  

 

Hoe kan ik een groot product retourneren?

Wanneer je retour zwaarder is dan 23 kg of groter dan 175cm x 55 cm x 78 cm, dan maken we samen met jou een afspraak om het op te halen.

Partner- en Second Life-producten

Na het aanmelden van je retour in Mijn account, ontvang je binnen 5 werkdagen een bericht van ons op het e-mailadres dat bij ons bekend is. Wij nemen contact met je op met de instructies hoe je de partner kunt bereiken om een ophaalafspraak in te plannen.

Decathlon Second Life

Na het aanmelden van je retour in Mijn account, nemen wij contact met je op om een ophaalafspraak te maken. Je kunt eventueel al het volgende aan ons doorgeven door ons te mailen op klantenservice@decathlon.nl met de volgende informatie:

  • Welke dag/dagen zijn mogelijk?
  • Wat zijn de afmetingen van het pakket?
  • Waar kan het opgehaald worden?
  • Heb je nog verpakkingsmateriaal?

❗️Let op: dit artikel gaat alleen over Partner- en Second Life-producten producten. Wil je een Decathlon product retourneren, klik dan hier voor meer informatie.