Ruilen en retourneren

Ruilen en retourneren

Maak gebruik van je account en meld je online aangekochte artikelen van Decathlon gemakkelijk retour.

Retourstatus

Retourstatus

Inmiddels een Decathlon product retour gestuurd?

Veelgestelde vragen

Wat is het retourtermijn?

Het retourtermijn is afhankelijk van of je een product van Decathlon, SecondLife of van een van onze Partners hebt gekocht. Het retourtermijn gaat in op het moment dat je je artikel hebt ontvangen.

Decathlon producten

365 dagen retourtermijn

Je kunt onze Partner producten identificeren doordat het product wordt verkocht en verzonden door een partner, zoals aangegeven bij 'Verkocht en verstuurd door'. Daarnaast kun je onze Second Life producten herkennen aan het groene label met de tekst 'Second Life'. Wanneer je zowel het groene 'Second Life' label ziet als 'Verkocht en verstuurd door' door een partner, dan betreft het een Partner Second Life product.

Kan ik een artikel retourneren dat is gekocht met een giftcard?

Bestellingen die zijn betaald met een giftcard of een deel daarvan, kunnen geretourneerd worden in de winkel of online. We betalen je terug via de betaalmethode waarmee je betaald hebt.

Online aankoop:

Zodra je de mail hebt ontvangen dat je retour is ontvangen en verwerkt, dan kan je de giftcard terugvinden in je account. Wanneer je inlogt en gaat naar Mijn account zie je aan de linkerkant onder het kopje "Mijn Giftcard" het teruggestorte bedrag staan.

Winkel aankoop:

Wanneer je een product retourneert in de winkel dan ontvang je een nieuwe giftcard   opgewaardeerd met het openstaande bedrag.

Hoe kan ik een product ruilen?

Decathlon producten

Online aankoop:

Om je online een ruiling aan te maken:

  1. Ga naar Mijn account
  2. Selecteer de bestelling waarvan je artikelen wilt retourneren.
  3. Je kunt vervolgens per artikel in de bestelling kiezen of je een terugbetaling of een omruiling wilt aanvragen.
  4. Wanneer je retourverzoek is aangevraagd, ontvang je een bevestiging op het e-mailadres dat bekend is bij Decathlon.
  5. Plak het retourlabel op de verpakking of schrijf het retournummer op de doos.
  6. Lever je retour aangemelde pakketje binnen 14 dagen in bij een afgiftepunt (PostNL). Uiteraard kan je producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten echter wel voor jou.
  7. Zodra we je retourpakket ontvangen, sturen we een bevestiging per mail. Bewaar je verzendbewijs altijd tot je de terugbetaling hebt ontvangen.

Winkel aankoop:

Een winkel aankoop kan in alle Decathlon vestigingen worden geruild mits beschikbaar in de desbetreffende vestiging. Controleer de winkelvoorraad op de productpagina. Om de voorraad te zien, selecteer de juiste maat. Als het artikel niet in de winkel aanwezig is, kunnen onze collega's een nieuw product voor je bestellen. Dit wordt dan gratis bij je thuis bezorgd. Het hoeft niet geruild te worden in dezelfde vestiging als waar het gekocht is. Zoek hier een winkel bij jou in de buurt.

❗️Let op: dit artikel gaat alleen over Decathlon producten. Wil je een Partner- of Second Life-product retourneren, klik dan hier voor meer informatie.  

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Het retourrecht geldt indien:

  • Valt binnen het retourtermijn.
  • Je niet tevreden bent met jouw aankoop;
  • Het product dat je hebt aangeschaft niet past;
  • Je de bon hebt van jouw aankopen óf je deze op onze membershipkaart hebt staan;
  • De producten uitgeprobeerd zijn, maar niet intensief gebruikt. Mocht het product beschadigd zijn dan kunnen wij de kosten voor waardevermindering in rekening brengen;

Decathlon producten

Online aankoop:

Je hebt 365 dagen de tijd wanneer het aan bovenstaande retourvoorwaarden voldoet. Kijk hier hoe je online een retour aanmeldt.

Winkel aankoop:

Producten die je hebt gekocht in de winkel kunnen alleen in onze winkels geretourneerd of geruild worden. Zoek hier een winkel bij jou in de buurt. Let op!: De klantenservice in de winkel heeft altijd het recht om een product niet terug te nemen als het niet voldoet aan bovenstaande eisen.

❗️Let op: dit artikel gaat alleen over Decathlon producten. Wil je een Partner- of Second Life-product retourneren, klik dan hier voor meer informatie.  

Is retourneren gratis?

Decathlon producten

Online retour

Retourneren is gratis als je een product online aanmeldt in Mijn account en kiest voor de door ons geselecteerde vervoerder PostNL. Uiteraard kan je producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor jou.

Winkel retour

Decathlon producten kunnen gratis worden geretourneerd of geruild in onze winkels. Zoek hier een winkel bij jou in de buurt. Tenzij het gaat om een Partner- en Second Life-product. Deze producten kunnen alleen gratis online geretourneerd worden.

❗️Let op: dit artikel gaat alleen over Decathlon producten. Wil je een Partner- of Second Life-product retourneren, klik dan hier voor meer informatie.  

Hoe kan ik mijn producten retourneren?

Decathlon producten

Online Retourneren

Maak gebruik van Mijn account en meld je online aangekochte artikelen gemakkelijk retour.

Online Alternatieve Retourmogelijkheden

Duidelijke mededeling aan ons dat je van de koop afziet. Bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail. Je kan ook gebruikmaken van het herroepingsformulier.

Winkel Retourneren

  • Winkel aankoop:
    Producten gekocht in de winkel kunnen alleen worden geretourneerd of geruild in onze winkels. Het is dus niet mogelijk om een winkelaankoop online te retourneren. Zoek hier een winkel bij jou in de buurt.
  • Online aankoop:
    Online gekochte artikelen kunnen ook in de winkel geretourneerd worden. Tenzij het gaat om een Partner- en Second Life-product.

❗️Let op: dit artikel gaat alleen over Decathlon producten. Wil je een Partner- of Second Life-product retourneren, klik dan hier voor meer informatie.  

Is het mogelijk om meerdere orders tegelijk te retourneren?

Decathlon producten

Het is mogelijk om meerdere orders van een online Decathlon aankoop in 1 doos te retourneren. Maak gebruik van het retourlabel of schrijf alle informatie op de verpakking. Wanneer je ervoor kiest om meerdere orders in één doos retour te sturen, is het belangrijk dat alle retournummers (RETNLxxx) van de betreffende orders duidelijk op de buitenkant van de doos geschreven worden. Dit is essentieel voor een soepele verwerking van je retourzending. Het is niet nodig om de items terug te sturen in hun originele doos. Bewaar altijd je verzendbewijs van PostNL totdat je de terugbetaling hebt ontvangen!

❗️Let op: dit artikel gaat alleen over Decathlon producten. Wil je een Partner- of Second Life-product retourneren, klik dan hier voor meer informatie.  

Hoe maak ik een retour aan in mijn account?

Decathlon producten

Ga naar Mijn account om je online retour aan te maken;

  1. Selecteer de bestelling waarvan je artikelen wilt retourneren.
  2. Je kunt vervolgens per artikel in de bestelling kiezen of je een terugbetaling of een omruiling wilt aanvragen.
  3. Wanneer je retourverzoek is aangevraagd, ontvang je een bevestiging op het e-mailadres dat bekend is bij Decathlon.
  4. Plak het retourlabel op de verpakking of schrijf het retournummer op de doos.
  5. Lever je retour aangemelde pakketje binnen 14 dagen in bij een afgiftepunt (PostNL). Uiteraard kan je producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten echter wel voor jou.
  6. Zodra we je retourpakket ontvangen, sturen we een bevestiging per mail. Bewaar je verzendbewijs altijd tot je de terugbetaling hebt ontvangen.

❗️Let op: dit artikel gaat alleen over Decathlon producten. Wil je een Partner- of Second Life-product retourneren, klik dan hier voor meer informatie.  

Hoe werkt de terugbetaling?

Decathlon producten

Vanaf het moment dat wij je herroepingsmededeling hebben ontvangen staat uiterlijk binnen 14 dagen het bedrag op je rekening. We betalen je terug via de betaalmethode waarmee je betaald hebt. Nadat we de retourzending hebben ontvangen, sturen we je ook een bevestiging per mail. Mocht je met Riverty hebben betaald dan wordt dit automatisch verrekend. Wanneer je de volledige bestelling retourneert, vergoedt Decathlon de oorspronkelijke verzendkosten. Mocht je na 14 dagen zien dat het nog niet op je rekening staat, stuur ons dan een foto van je verzendbewijs!

❗️Let op: dit artikel gaat alleen over Decathlon producten. Wil je een Partner- of Second Life-product retourneren, klik dan hier voor meer informatie.  

Ik heb het retourformulier niet ontvangen, wat nu?

Decathlon producten

Je retour aangemeld in Mijn account en alle stappen doorlopen die hier staan uitgelegd, maar geen formulier ontvangen? Controleer altijd even je spam folder. Mocht daar ook geen formulier op zijn binnen gekomen dan kun je dit formulier downloaden en printen. Vergeet niet om het retournummer (RETNLxxx) op het formulier te schrijven. Als je geen retourformulier kunt printen, kan je het volgende gratis retouradres op het pakket schrijven. Onderstaand adres is alleen voor online aankopen van Decathlon-producten. Stuur Partner- of Second Life-producten dus niet naar dit adres!

Decathlon Nederland
Antwoordnummer 54094
5004VB Tilburg
o.v.v. jouw retournummer

❗️Wil je een Partner- of Second Life-product retourneren, klik dan hier voor meer informatie.

Kan ik mijn product in alle Decathlon vestigingen ruilen?

Decathlon producten

Online aankoop:

  • Online gekochte artikelen kunnen ook in de winkel geretourneerd worden, behalve:
    • Als het gaat om een Partner- of Second Life-product.

Winkel aankoop:

  • Een winkel aankoop kan in alle Decathlon vestigingen worden geruild en geretourneerd. Het hoeft dus niet terug gebracht te worden in dezelfde vestiging als waar het gekocht is. Zoek hier een winkel bij jou in de buurt.

Ruilen voor een Andere Maat in de winkel:

  • Indien beschikbaar in de desbetreffende vestiging, kun je ook ruilen voor een andere maat. Controleer de winkelvoorraad op de productpagina. Om de voorraad te zien, selecteer de juiste maat.
  • Als het artikel niet in de winkel aanwezig is, kunnen onze collega's een nieuw product voor je bestellen. Dit wordt dan gratis bij je thuis bezorgd.
  • In al onze vestigingen is het mogelijk om het bedrag retour te pinnen.

❗️Let op: dit artikel gaat alleen over Decathlon producten. Wil je een Partner- of Second Life-product retourneren, klik dan hier voor meer informatie.  

Wat is het garantiebeleid?

Decathlon producten

Voor alle artikelen die je bij ons koopt geldt de wettelijke garantie. Naast de wettelijke garantie hanteren wij op de meeste producten van ons een garantietermijn van 2 jaar.

❗️Let op: dit artikel gaat alleen over Decathlon producten. Wil je een Partner- of Second Life-product retourneren, klik dan hier voor meer informatie.  

Hoe kan ik een groot product retourneren?

Wanneer je retour zwaarder is dan 23 kg of groter dan 175cm x 55 cm x 78 cm, dan maken we samen met jou een afspraak om het op te halen.

Decathlon producten

Online aankoop

Na het aanmelden van je retour in Mijn account. Neem je contact op met onze klantenservice om een afspraak te maken wanneer het jou uitkomt. Door ons te mailen op klantenservice@decathlon.nl met de volgende informatie:

  • Welke dag/dagen zijn mogelijk?
  • Wat zijn de afmetingen van het pakket?
  • Waar kan het opgehaald worden?
  • Heb je nog verpakkingsmateriaal?

Winkel aankoop

Groot product aangeschaft in de winkel? Het is niet mogelijk om een winkelaankoop online te retourneren. Een winkel aankoop kan in alle Decathlon vestigingen worden geruild en geretourneerd. Het hoeft dus niet terug gebracht te worden in dezelfde vestiging als waar het gekocht is. Zoek hier een winkel bij jou in de buurt.

❗️Let op: dit artikel gaat alleen over Decathlon producten. Wil je een Partner- of Second Life-product retourneren, klik dan hier voor meer informatie.