Retourneren

Retourneren

Retourneer via je account en meld je online aangekochte artikelen van Decathlon gemakkelijk hier retour.

Heb je als gast besteld? Meld dan hier je retour aan.

Retourstatus

Retourstatus

Heb je een Decathlon product retour gestuurd? Bekijk dan hier je retourstatus.

Heb je als gast besteld? Volg dan de stappen uit dit artikel.

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik een bestelling met Decathlon producten retourneren die via een gastaccount is geplaatst?

Decathlon producten

  1. Ga naar Gast account retour aanmaken.
  2. Vul je e-mail en bestelnummer in (klik hier voor uitleg over het vinden van je bestelnummer).
  3. Scroll in je order naar beneden en klik op Retour aanmaken
  4. Kies de producten die je wilt retourneren en geef een retourreden op.
  5. Selecteer de retourmethode en bevestig je retourverzoek.
  6. Je ontvangt het retourlabel per e-mail. Controleer hierbij ook je spam. Heb je het toch niet ontvangen? Lees dan hier wat je het beste kan doen. 

Winkel retour

Decathlon producten kunnen gratis worden geretourneerd of geruild in onze winkels. Het is niet nodig om dit eerst online retour aan te melden of contact op te nemen met de online klantenservice. Zoek hier een winkel bij jou in de buurt en kom langs wanneer het je uitkomt. Gaat het om een Partner- en Second Life-product? Deze producten kunnen alleen gratis online geretourneerd worden, het is dus niet mogelijk om deze producten in één van onze filialen te retourneren. Wil je een Partner- of Second Life-product retourneren, klik dan hier voor meer informatie.  

Wat is het retourtermijn van een Decathlon product?

Het retourtermijn is afhankelijk van of je een product van Decathlon, SecondLife of van een van onze Partners hebt gekocht. Het retourtermijn gaat in op het moment dat je je artikel hebt ontvangen.

Decathlon producten

365 dagen retourtermijn

❗️Let op: dit artikel gaat alleen over Decathlon producten. Wil je het retourtermijn van een Partner- of Second Life-product weten? Klik dan hier voor meer informatie.  

Kan ik een Decathlon artikel retourneren die is afgerekend met een giftcard?

Bestellingen die zijn betaald met een giftcard of een deel daarvan, kunnen geretourneerd worden in de winkel of online. We betalen je terug via de betaalmethode waarmee je betaald hebt.

Online aankoop:

Zodra je de mail hebt ontvangen dat je retour is ontvangen en verwerkt, dan kan je de giftcard terugvinden in je account. Wanneer je inlogt en gaat naar Mijn account zie je aan de linkerkant onder het kopje "Mijn Giftcard" het teruggestorte bedrag staan.

Winkel aankoop:

Wanneer je een product retourneert in de winkel dan ontvang je een nieuwe giftcard opgewaardeerd met het openstaande bedrag.

Hoe kan ik een Decathlon product ruilen?

Decathlon producten

Online aankoop:

Na het plaatsen van een online bestelling is het niet mogelijk om een omruiling aan te maken. Verkeerde maat besteld? Stuur dan je product gratis retour of controleer de winkelvoorraad op de productpagina en ruil je product in één van onze winkels.

Winkel aankoop:

Een winkel aankoop kan in alle Decathlon vestigingen worden geruild mits beschikbaar in de desbetreffende vestiging. Controleer de winkelvoorraad op de productpagina. Om de voorraad te zien, selecteer de juiste maat. Als het artikel niet in de winkel aanwezig is, kunnen onze collega's een nieuw product voor je bestellen. Dit wordt dan gratis bij je thuis bezorgd. Het hoeft niet geruild te worden in dezelfde vestiging als waar het gekocht is. Zoek hier een winkel bij jou in de buurt.

❗️Let op: dit artikel gaat alleen over Decathlon producten. Wil je een Partner- of Second Life-product retourneren, klik dan hier voor meer informatie.  

Wat zijn de retourvoorwaarden van een Decathlon product?

Het retourrecht geldt indien:

  • Het valt binnen het retourtermijn.
  • Je niet tevreden bent met jouw aankoop;
  • Het product dat je hebt aangeschaft niet past;
  • Je de bon hebt van jouw aankopen óf je deze op onze membershipkaart hebt staan;
  • De producten uitgeprobeerd zijn, maar niet intensief gebruikt. Mocht het product beschadigd zijn dan kunnen wij de kosten voor waardevermindering in rekening brengen;

Decathlon producten

Online aankoop:

Je hebt 365 dagen de tijd wanneer het aan bovenstaande retourvoorwaarden voldoet. Kijk hier hoe je online een retour aanmeldt.

Winkel aankoop:

Producten die je hebt gekocht in de winkel kunnen alleen in onze winkels geretourneerd of geruild worden. Zoek hier een winkel bij jou in de buurt. Let op!: De klantenservice in de winkel heeft altijd het recht om een product niet terug te nemen als het niet voldoet aan bovenstaande eisen.

❗️Let op: dit artikel gaat alleen over Decathlon producten. Wil je een Partner- of Second Life-product retourneren, klik dan hier voor meer informatie.  

Is retourneren van een Decathlon product gratis?

Decathlon producten

Online retour

Retourneren is gratis als je een product online aanmeldt in Mijn account of via een Gast account.  
En gebruik maakt van de door ons geselecteerde vervoerder, PostNL. Uiteraard kan je producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor jou.

Winkel retour

Decathlon producten kunnen gratis worden geretourneerd of geruild in onze winkels. Zoek hier een winkel bij jou in de buurt. Tenzij het gaat om een Partner- en Second Life-product. Deze producten kunnen alleen gratis online geretourneerd worden.

❗️Let op: dit artikel gaat alleen over Decathlon producten. Wil je een Partner- of Second Life-product retourneren, klik dan hier voor meer informatie.  

Hoe kan ik mijn Decathlon producten retourneren?

Decathlon producten

Online

1. Retour aanmelden voor een Decathlon product

  • Bestelling geplaatst met account: Ga naar Mijn account om je retour aan te melden.
  • Bestelling geplaatst als gast: Klik hier en volg de stappen om je retour aan te melden.

2.  Retourbevestiging en verzendopties

Na registratie ontvang je een bevestigingsmail met:

  • Barcode: Laat de barcode scannen bij een PostNL-punt. Het label wordt voor je geprint.
  • Verzendlabel: Print en plak het label op je pakket en lever in bij een PostNL-locatie.
  • Geen printer: Noteer je ordernummer en dit adres op het pakket:
    • Antwoordnummer: 54094, 5004VB Tilburg 

3. Kosten en termijn

Lever het pakket in bij een PostNL punt. Terugsturen via een PostNL-locatie is op deze manier gratis! Uiteraard kan je producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten echter wel voor jou. Na het aanmelden van je retour heb je 14 dagen om je pakket retour te sturen.

4. Bewaar je verzendbewijs

Mocht er iets misgaan kunnen we hiermee je verzending controleren en eventueel je geld terugstorten.

Online Alternatieve Retourmogelijkheden

Duidelijke mededeling aan ons dat je van de koop afziet. Bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail. Je kan ook gebruikmaken van het herroepingsformulier.

In de winkel Retourneren

  • Winkel aankoop:
    Producten gekocht in de winkel kunnen alleen worden geretourneerd of geruild in onze winkels. Het is dus niet mogelijk om een winkelaankoop online te retourneren. Zoek hier een winkel bij jou in de buurt.
  • Online aankoop:
    Online gekochte artikelen kunnen ook in de winkel geretourneerd worden. Tenzij het gaat om een Partner- en Second Life-product.

❗️Let op: dit artikel gaat alleen over Decathlon producten. Wil je een Partner- of Second Life-product retourneren, klik dan hier voor meer informatie.  

Is het mogelijk om meerdere Decathlon orders tegelijk te retourneren?

Decathlon producten

Het is mogelijk om meerdere orders van een online Decathlon aankoop in 1 doos te retourneren. Maak gebruik van het retourlabel of schrijf alle informatie op de verpakking. Wanneer je ervoor kiest om meerdere orders in één doos retour te sturen, is het belangrijk dat alle Ordernummers van de betreffende orders duidelijk op de buitenkant van de doos geschreven worden. Dit is essentieel voor een soepele verwerking van je retourzending. Het is niet nodig om de items terug te sturen in hun originele doos. Bewaar altijd je verzendbewijs van PostNL totdat je de terugbetaling hebt ontvangen!

❗️Let op: dit artikel gaat alleen over Decathlon producten. Wil je een Partner- of Second Life-product retourneren, klik dan hier voor meer informatie.  

Hoe maak ik voor een Decathlon product een retour aan in mijn account?

Decathlon producten

  1. Selecteer de bestelling waarvan je artikelen wilt retourneren.
  2. Je kunt vervolgens per artikel aangeven of je die wilt retourneren. 
  3. Wanneer je retourverzoek is aangevraagd, ontvang je een bevestiging op het e-mailadres dat bekend is bij Decathlon.
  4. Plak het retourlabel op de verpakking of schrijf het retournummer op de doos.
  5. Lever je retour aangemelde pakketje binnen 14 dagen in bij een afgiftepunt (PostNL). Uiteraard kan je producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten echter wel voor jou.
  6. Zodra we je retourpakket ontvangen, sturen we een bevestiging per mail. Bewaar je verzendbewijs altijd tot je de terugbetaling hebt ontvangen.

❗️Let op: dit artikel gaat alleen over Decathlon producten. Wil je een Partner- of Second Life-product retourneren, klik dan hier voor meer informatie.  

Hoe werkt de terugbetaling bij een geretourneerd Decathlon product?

Decathlon producten

Vanaf het moment dat wij je retouraanvraag hebben ontvangen staat uiterlijk binnen 14 dagen het bedrag op je rekening. We betalen je terug via de betaalmethode waarmee je betaald hebt. Nadat we de retourzending hebben ontvangen, sturen we je ook een bevestiging per mail. Mocht je met Riverty hebben betaald dan wordt dit automatisch verrekend. Wanneer je de volledige bestelling retourneert, vergoedt Decathlon de oorspronkelijke verzendkosten. Mocht je na 14 dagen zien dat het nog niet op je rekening staat, stuur ons dan een foto van je verzendbewijs!

❗️Let op: dit artikel gaat alleen over Decathlon producten. Wil je een Partner- of Second Life-product retourneren, klik dan hier voor meer informatie.  

Ik heb het retourformulier voor mijn Decathlon product niet ontvangen, wat nu?

Decathlon producten

Je retour aangemeld in Mijn account of via Gast account retour aanmaken en alle stappen doorlopen die hier staan uitgelegd, maar geen formulier ontvangen? Controleer altijd even je spam folder. Mocht daar ook geen formulier op zijn binnen gekomen dan kun je dit formulier downloaden en printen. Vergeet niet om het ordernummer op het formulier te schrijven. Als je geen retourformulier kunt printen, kan je het volgende gratis retouradres op het pakket schrijven. Onderstaand adres is alleen voor online aankopen van Decathlon-producten. Stuur Partner- of Second Life-producten dus niet naar dit adres!

Decathlon Nederland
Antwoordnummer 54094
5004VB Tilburg
o.v.v. jouw ordernummer

❗️Wil je een Partner- of Second Life-product retourneren, klik dan hier voor meer informatie.

Kan ik Decathlon producten in alle vestigingen ruilen?

Decathlon producten

Online aankoop:

Online gekochte artikelen kunnen ook in de winkel geretourneerd worden, behalve: Als het gaat om een Partner- of Second Life-product.

Winkel aankoop:

Een winkel aankoop kan in alle Decathlon vestigingen worden geruild en geretourneerd. Het hoeft dus niet terug gebracht te worden in dezelfde vestiging als waar het gekocht is. Zoek hier een winkel bij jou in de buurt.

Ruilen voor een Andere Maat in de winkel:

Indien beschikbaar in de desbetreffende vestiging, kan je ook ruilen voor een andere maat. Controleer de winkelvoorraad op de productpagina. Om de voorraad te zien, selecteer de juiste maat.

Wanneer het artikel niet in de winkel aanwezig is, kunnen onze collega's een nieuw product voor je bestellen. Dit wordt dan gratis bij je thuis bezorgd.

Goed om te weten is dat het in al onze vestigingen mogelijk is om het bedrag retour te pinnen.

❗️Let op: dit artikel gaat alleen over Decathlon producten. Wil je een Partner- of Second Life-product retourneren, klik dan hier voor meer informatie.  

Wat is het garantiebeleid voor Decathlon producten?

Decathlon producten

Voor alle artikelen die je bij ons koopt geldt de wettelijke garantie. Naast de wettelijke garantie hanteren wij op de meeste producten van ons een garantietermijn van 2 jaar.

❗️Let op: dit artikel gaat alleen over Decathlon producten. Wil je een Partner- of Second Life-product retourneren, klik dan hier voor meer informatie.  

Hoe kan ik een groot Decathlon product retourneren?

Wanneer je retour zwaarder is dan 23 kg of groter dan 175cm x 55 cm x 78 cm, dan maken we samen met jou een afspraak om het op te halen.

Decathlon producten

Online aankoop

Na het aanmelden van je retour in Mijn account. Neem je contact op met onze klantenservice om een afspraak te maken wanneer het jou uitkomt. Door ons te mailen op klantenservice@decathlon.nl met de volgende informatie:

  • Welke dag/dagen zijn mogelijk?
  • Wat zijn de afmetingen van het pakket?
  • Waar kan het opgehaald worden?
  • Heb je nog verpakkingsmateriaal?

Winkel aankoop

Groot product aangeschaft in de winkel? Het is niet mogelijk om een winkelaankoop online te retourneren. Een winkel aankoop kan in alle Decathlon vestigingen worden geruild en geretourneerd. Het hoeft dus niet terug gebracht te worden in dezelfde vestiging als waar het gekocht is. Zoek hier een winkel bij jou in de buurt.

❗️Let op: dit artikel gaat alleen over Decathlon producten. Wil je een Partner- of Second Life-product retourneren, klik dan hier voor meer informatie.  

Kan ik mijn retourzending van Decathlon-producten volgen als gast?

Heb je als gast afgerekend en een retour aangemeld om Decathlon-producten terug te sturen, maar vraag je je af of je retourpakket al is ontvangen?

Retourzending volgen als Gast

Omdat je als gast hebt besteld, heb je geen toegang tot een account om de status van je retour direct bij ons te controleren. Gelukkig kun je je pakket nog steeds volgen: bij het inleveren van je retourzending heb je een verzendbewijs gekregen. Op dit bewijs staat een trackingcode, waarmee je via de website van de koerier kunt volgen waar je pakket zich bevindt en of het al bij ons magazijn is aangekomen.

Wanneer contact opnemen?

Wij streven ernaar om retourzendingen binnen 14 dagen na ontvangst te verwerken. Heb je na 14 dagen nog geen bevestiging ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Stuur hierbij een foto van je verzendbewijs mee, zodat wij aan de hand daarvan kunnen onderzoeken en verdere stappen kunnen ondernemen. Hopelijk helpt dit artikel je bij het volgen van je retourzending! Heb je nog vragen? Onze klantenservice staat voor je klaar.

❗️Let op: Dit artikel gaat alleen over Decathlon-producten. Wil je de status volgen van een retourzending voor een Partner- of Second Life-product? Klik dan hier voor meer informatie.