Naast inloggen in Mijn account of contact opnemen met de klantenservice heb je ook de mogelijkheid om op een andere manier aan ons kenbaar te maken dat je jouw bestelling (of gedeelte hiervan) wilt retourneren. Dit kan door een duidelijke mededeling aan ons dat je van de koop afziet. Bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail.
Je kan ook gebruikmaken van het herroepingsformulier. In dit formulier hoef je alleen nog een aantal gegevens in te vullen. Door het invullen van dit formulier weet je zeker dat wij alle gegevens hebben om de retour van je aankoop goed te kunnen verwerken.
Wanneer je gebruik maakt van het herroepingsformulier of een schriftelijke verklaring zorg er dan voor dat je je naam en het ordernummer altijd duidelijk noteert. Het ordernummer begint met NL gevolgd door 10 cijfers en is terug te vinden in de orderbevestiging mail. Wanneer je geen ordernummer toevoegt, weten wij niet van wie de retour afkomstig is en kunnen we hierdoor de terugbetaling ook niet verwerken.
Om te zorgen dat je geen verzendkosten hoeft te betalen kan je het volgende gratis antwoordnummer op het pakket schrijven en afgeven bij een PostNL- punt. Mocht je een groot artikel willen retourneren dan gaat dit via Extra@Home. Hiervoor maak je een afspraak met de klantenservice en het pakket zal bij jou thuis worden opgehaald. Uiteraard kan je producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor jou. Zorg er altijd voor dat je het verzendbewijs goed bewaart tot de terugbetaling verwerkt is.
Gratis retouradres voor online aankopen van Decathlon-producten:
Decathlon Nederland
Antwoordnummer 54094
5004VB Tilburg
o.v.v. Ordernummer
Vanaf het moment dat jij bij ons kenbaar hebt gemaakt dat je jouw bestelling (of een gedeelte hiervan) wilt retourneren staat het bedrag uiterlijk binnen 14 dagen het bedrag op je rekening.